mandag 30. april 2012

Trollsvann (27.-28. april 2012)

Denne helgen dro vi til turistforeningshytta ved Trollsvann. I alt var vi 11 personer, men vi klarte å få plass i hytta selv om den er beregnet på 8.

Trollsvann er et utrolig flott sted. Nytt for oss var at det er bygd en flott grillplass. Der stekte vi pinnebrød den første kvelden og pølser neste dag.

Det var litt for kaldt til å bade, men vi lekte Boksen Vinker (en blanding av Boksen går og Gi et lite vink) på den store gressplassen. Det var ikke enkelt for den som stod å få alle på boks når de kunne stikke av hvis de fikk vink...

Trollsvann ligger i et fint turområde. Minstejenta og mormoren hennes laget en liten sporlek opp til Svartvannet. Og mens jeg satt der, kjente jeg en underlig og uvanlig følelse av ro.

Hjem igjen gikk min mor og jeg Trollstien tilbake til parkeringsplassen. Den er litt lengre enn skogsbilveien tilbake, men det er en flott tur.

Hvem sier forresten at man trenger bære forferdelig tungt når man skal på tur? Vi tok med trillebør som vi puttet det tyngste i.

Det kjekkeste jeg hører når vi skal dra hjem, er spørsmålet: "Skal vi dra hjem allerede?" Da vet jeg at turen har vært akkurat passe lang og at vi kommer tilbake igjen. :-)

3 kommentarer:

  1. Fin tur af passende længde.
    Det kan vi gerne føre flere gange.

    SvarSlett
  2. Kart hadde vært kult :-)

    SvarSlett
  3. Kart er lurt!

    Jeg bruker mye ut.no og papirkart. På ut.no har de både kart og veibeskrivelser til alle turistforeningshyttene. Og de har en del turforslag. Her er Trollsvannshytta: http://ut.no/hytte/trollsvannstua

    Vi kjører Rv. 306 fra E18 (ved Skoppum) helt til vi ser skilt mot Trollsvann. :-)

    SvarSlett