tirsdag 6. august 2013

Varnestangen (27. juli 2013)

I dag gikk vi igjen ut til Varnestangen. Jeg hadde lyst til å snorkle der jeg også. Og det angrer jeg ikke på.

Utenfor Varnestangen er det nemlig fint å snorkle. Det er grunt et lite stykke utover og så blir det brådypt. Langs skråningen er det en del småfisk. Selv om jeg ikke dykker ned, er det mye artig å se på langs kanten av skråningen.

Vi så en eller annen fisk som nesten gikk i ett med bunnen, forskjellige typer småfisk på ca. 20 cm og krabber. Egentlig kan vi veldig lite om livet i havet, så det må vi rette på.

Etter andre turen uti, koste vi oss med kvikklunsj. Deretter gikk sønnen min uti sammen med mannen min. Jeg måtte le da jeg hørte begge to brøle. Brøling gjennom snorkler høres nemlig merkelig ut. De hadde visst sett en enorm brennmanet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar