tirsdag 21. juli 2015

Essoskogen (20. juli 2015)

Et bilvrak? Inne i skogen?
Etter en solid sommerforkjølelse trengte jeg å komme meg ut. Jeg fikk med meg jentene på orientering i Essoskogen.

Det var herlig. Turorientering er egentlig en fin ide. Man tusler rundt i ukjent terreng og ser steder man aldri ellers ville oppsøkt.

Store sopp på et tre
Her trodde jeg posten skulle være
Vi gikk i sørlige del av Essoskogen. I år er disse postene er litt vanskeligere enn postene i nordlige del av Essoskogen. Et par rotet vi en del rundt for å finne. Terrenget var helt flatt og skogen var tett.

Et sted lå posten ved et bilvrak. Litt merkelig syn midt i skogen. Jeg fant også store sopp på et tre. Jeg kan ikke huske å ha sett denne sopptypen før. De var store!

Har et troll brukt treet som oppvaskklut?
Men overraskelsen var størst ved et hoggfelt. Etter mine beregninger skulle posten ligge ute på hoggfeltet. Har de hogget ned skogen med posten i? Eller har posten hele tiden hengt der jeg fant den - i et tre ved siden av hogstfeltet?

Tre med hull
Ellers fant vi en del morsomme trær. Knudrete og fine, med huller og merkelig fasong. Her må det ha bodd troll som synes det var gøy å vri trær som oppvaskkluter. ;-)

Vi var ikke alene i skogen. Vi møtte en del syklister og gående. Karlsvika helt sør i Essoskogen er en populær badeplass. Og vi snublet også over en nudiststrand. Visste ikke vi hadde sånt i nærheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar