fredag 3. mai 2013

Kjærranåsen (30. april 2013)

Noen ganger bare må jeg ut. I dag var en slik dag. I går også, egentlig, men da var jeg ansatt som taxi-sjåfør. I alle fall følles det sånn når jeg må kjøre barna både hit og dit og tilbake igjen.

Men i dag kom vi oss ut. Solen skinte og vi bestemte oss for å sykle til Kjærranåsen som er Hortens høyeste punkt.

Kjærranåsen ligger som en liten skogkledd haug midt mellom jordene. I dag ble jordene pløyd. Vi syklet mellom dem til skogkanten og gikk derfra og opp til toppen.

Vi har en hund. Han er ikke stor og fikk virkelig kjørt seg der han sprang ved siden av sykkelen min. Det så likevel ut som om han likte det. Han likte også alle bøkebladene i skogbunnen som bråkte og raslet når man sprang i dem.

Kjærranåsen er en av de 8 toppene der turistforeningen i Horten og omegn har satt ut fine skilt. Kanskje vi klarer alle 8 i år?






2 kommentarer:

  1. Dette høres ut som et fint turmål.
    Skal vi dit engang sammen?

    SvarSlett
  2. Jeg skal nok dit igjen. Men hvem er du? :-)

    SvarSlett