fredag 11. mai 2012

Essoskogen (6. mai 2012)

I år ligger det mange turorienteringsposter i Essoskogen. Og derfor dro vi dit. Vi har aldri vært der tidligere. Turorientering er en fin måte å se nye steder på.

Postene ligger tett i Essoskogen. Svært tett. Men særlig når man går med barn er det helt greit. Vi fant faktisk 12 poster i løpet av et par timer.

Først gikk vi langs raffineriet. Egentlig synes jeg ikke denne delen av turen var så fin. Det var litt fascinerende å se raffineriet, men turopplevelsen ble litt preget av det.

Vi fant mye rart i skogen. Ved en post var det en grop der en bil stod på høykant. Hvordan den har havnet der, ble vi ikke kloke på.

Skogen nærmere kysten var flott. Mellom gamle flotte trær møtte vi på dronning løvetann, dronning hvitveis og kong kongle.

Kyststien langs kyststien likte jeg spesielt godt. De runde, hvite steinene, aktive bølger og blå fjord er alltid flott. Været var klart og vi så helt til Fuglehuk fyr.

Alt i alt en kjekk tur!

2 kommentarer:

  1. En lille kommentar! Du har været i Esso-skogen mindst een gang tidligere. Nemlig da vi boede på Tverved i 1980-1981. Det burde du huske, du var jo hele 3 år gammel!
    Men at der var en kyststi langs med Kyststien kan selv ikke jeg huske!
    Men alt i alt havde vi flere fine turer i Essoskogen for kun ca. 30 år siden.

    SvarSlett
  2. Hehe... det husker jeg ikke. Og kyststien tipper jeg har blitt opparbeidet i etterkant. :-)

    SvarSlett