søndag 13. mai 2012

Spiralen (12. mai 2012)

Spiralen ligger liksom midt i Drammen, men likevel er du midt i skogen. Tunnelen ble hugget ut på midten av 1950-tallet fordi det trengtes stein til å lage to store gater i Drammen. Tunnelen er 1650 meter lang.

Denne gangen var vi samlet 13 mennesker for å feire min søster. Det var herlig å være ute.
Vi kjente solen varme, duften av frisk luft og lyden av fuglesang. Vi tuslet rundt og fant noen orienteringsposter. Jeg fant en del blomster. Og faktisk en geocaching-post. Den var sannelig ikke lett å finne.



Spiralen bringer mange minner for meg. Minner om den gangen min far gikk tom for bensin i tunnelen og måtte rygge ned. Minner om uttallige skilturer der bakkene virket ufattelig skumle selv om de nå ser ut som små dumper. Minner om turstien der vi lærte om trær for første gang. Minne om orienteringsturer. Minner om aketurer. Minner om en barndom i skogen.

3 kommentarer:

  1. Det var en hyggelig tur! =)
    -bare synd tiden ikke rakk til en lengre tur..

    Kjenner igjen noen av de gode minnene som du forteller om - spesielt far ryggende ned spiralen... Men jeg husker også veldig godt den "trim-løypa" som er der oppe. Husker vi nærmest løp fra post til post for å komme først til å gjennomføre den øvelsen som var der ;)

    Også har jeg med meg flere nyere minner også. =)

    PS: Takk for at dere ble med og feiret dagen min!

    SvarSlett
  2. Det er hyggeligt at høre at mine småpiger har gode minder om turer i naturen. Jeg kan derimod ikke forstå at I kan huske noget om at køre tom for benzin i tunnellen - det kan jeg ikke!
    Men jeg synes vi havde en fin dag i går!

    SvarSlett
  3. Hehe, far. Jeg husker du gikk tom for bensin i tunnellen. Det var i en periode du gikk ganske masse tom for bensin rundt omkring...

    SvarSlett