mandag 24. juni 2013

Kanalen (21. juni 2013)


Det var meldt ekstremvær. Stormen Geir var på vei. Varseltrekantene florerte på yr.no og avisene lagde overskrifter. Vi hadde til og med fått melding fra forsikringsselskapet.

Likevel la vi i vei. Planen var å padle rundt Karljohansvern. Vi la ut bak FFI. Det blåste, men det var varmt i været.

KV Narvik lå i havn. Vi følte oss ganske små da vi padlet forbi den.

Barna var sultne. Dermed padlet jeg og en av jentene i forveien gjennom kanalen. Jeg har aldri padlet kanalen før. Med litt godvilje kan man kanskje si at det var litt strøm i vår retning. Det var en nydelig tur.  Ved småbåthavnen gikk jeg i land og handlet litt niste på Rema 1000. Deretter padlet vi ut av småbåthavnen og fant et fint sted å spise.

Jeg ville helst padle videre rundt øya, men min mann la ned veto. Det var for mye vind og bølger, mente han. Dermed var det kanalen hjem igjen også. Der lå vannet rolig og fint. Minstejenta mente at vi padlet medstrøms hjem igjen også og lurte på om dette var en sånn kanal som endret strømretning alt etter som hvilken vei man padlet.

Og ekstremværet? Vel, det regnet jo litt senere på kvelden. Men jeg er glad vi ikke lot oss stoppe fra å dra på tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar