onsdag 26. juni 2013

Slettefjell (2. juni 2013)

Sist vi var på Slettefjell, så jeg at kantkonvallen snart brøt ut i blomst. Jeg trengte noen bilder av den til blomsterbloggen min så da måtte jeg selvdagt tilbake når den blomstret. Det sier jo seg selv. Barna skjønte ikke logikken, men heldigvis hadde min mann og den firbente ikke noe imot en tur.

Det var en herlig tur. Vi kjørte inn mot Vegge gård og gikk derfra mot Slettefjell. Slettefjell ligger i enden av Veggefjell som strekker seg fra Falkensten og utover. Det er en av Hortens høyeste topper og kanskje den med flottest utsikt. Herfra kan man se Sandebukta, øynene i "Buskeruds skjærgård" (Kommersøya m.fl.), Hurumlandet og Kiel-ferja tøffe forbi inn mot Oslo. Dessuten kan man se rett ned mot Varnestangen. I dag var det vindstille og fint. Det var ikke vanskelig å forstå hvorfor det lå så mange båter ved Varnestangen.

Jeg tok bilder av flere konvaller og noen orkideer. Og fikk pustet.

Noen ganger er det viktig å puste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar