tirsdag 25. juni 2013

Nykirke (23. mai 2013)

Jeg skulle bare gå meg en liten kveldstur. Jeg hadde vært i Oslo hele dagen på møter og trengte å lufte meg da jeg kom hjem. Gjerne et sted der det var litt rolig.

Hjemme var det ikke mye ro å få. Jentene var riktignok på korpsøvelse, men i stua vår satt små og store gutter sammen med noen brettspill.

Dermed gikk jeg ut.

Jeg tenkte at jeg kunne jo ta meg en litt lengre tur. Jeg begynte i lysløypa vår. Og så gikk jeg på oppdagelsestur. Det var riktignok meningen å følge stiene, men det går sjelden som planlagt.

Og vips ble turen mye lengre enn tiltenkt. Det var egentlig litt deilig. Noen ganger bør man nok forsøke å gå seg litt vill i egen skog. Man har lite å tape og mye å vinne på det. I alle fall når skogen ikke er større enn vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar