torsdag 27. juni 2013

Mokollen og Midtåsen (3. juni 2013)

Jeg måtte brenne av noen timer mens jentene var på speider i Sandefjord. Det viste seg å bli enkelt.

Jeg satte kursen mot det som viste seg å være Midtåsen. Der har jeg ikke gått noe særlig før. Og stor var min overraskelse da jeg plutselig fant en fin paviljong med flotte skulpturer. Jeg er egentlig ikke noen stor tilhenger av skulpturer og kunst, men flere av disse var faktisk litt fine. Kanskje fordi disse var av marmor? Eller kanskje fordi paviljongen liksom passet så godt inn her? Jeg vet ikke. Men jeg vet at jeg likte det. Tenk at noe slikt kan stå åpent og fritt tilgjengelig!

Dessverre hadde jeg ikke med kamera. Men da har jeg en god unnskyldning for å ta turen dit igjen.

Bildet er hentet fra VisitSandefjord
Deretter satte jeg kursen for Mokollen. Jeg liker meg der. Derfra kan jeg se ut over store deler av Sandefjord.

Speiderne var sendt ut på orienteringstur på Mokollen. Da jeg støtte på dem, hadde de mistet kursen. Dermed gikk jeg litt med dem. Resultatet ble at jeg gikk på kryss og tvers og langs og tilbake igjen. Nå innbiller jeg meg at det ikke er mulig å skjule mer for meg i dette området. Og aller minst en hel paviljong.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar