onsdag 27. juni 2012

Tjøme (27. juni 2012)

I dag var jeg i et møte på Tjøme kommunehus. Etter møtet spurte jeg i resepsjonen om de visste om et fint sted å gå tur. Det visste de.

Jeg tuslet først bort til Langvika. En nydelig liten vik med svaberg. Jeg så flere barn som vasset og lekte, voksne som lå og solte seg og ungdommer som syklet ut. Og jeg forstår dem godt. Ingen med vettet i behold i flere kilometers avstand burde vært noe annet sted.

Solen skinte og det var rett og slett nydelig. Livet satte ned tempoet flere hakk. Og jeg nøt det. Jeg tuslet videre sørover langs kysten og fant flere viker før jeg fulgte Dirhueveien tilbake til bilen.

Tjøme er egentlig en spennende øy med mye variert natur. Langs kysten ligger den ene viken etter den andre. Noen med svaberg, andre med enger. Men går du litt inn fra kysten, havner du i skogen. Der finner du høye trær, spennende vegetasjon og en del skrenter. Flotte stier viser vei gjennom terrenget.

Det var dessuten flere naturreservat langs kysten. Jeg skjønner at slikt terreng må settes pris på og vernes.

Da jeg vendte nesen hjemover, var jeg helt overbevist om at jeg gjerne stiller opp på flere møter på Tjøme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar