torsdag 13. august 2015

Frebergsvik - Reverompa (24. juli 2015)

Nå har vi kjøpt kajakkseil og det gir en helt ny opplevelse på sjøen.

I dag padlet vi fra Frebergsvik til Varnestangen. Det var godt med vind. Vinden kom rett i ryggen og vi fikk god fart med seilene. Ikke var det vanskelig heller. Du fester bare seilet foran på kajakken og så styrer du med stroppene. Vi fikk ganske bra fart. Selv dobbeltkajakken fikk godt med fart. Siden dette var første turen med seil, ble det litt hyling og ooops'ing, men det gikk helt fint.

Ved Varnestangen hoppet badenymfene av. Min svigerinne og jeg fortsatte til Løvøya. Da fikk vi vinden i siden. Det var vanskeligere å få til. Vi vridde seilene over til siden og brukte vår egen vekt som motvekt. Utfordringen kom i kastevindene. Da måtte vi være kjappe og fjerne motvekten uten å være for kjappe. Merkelig nok gikk vi ikke rundt.

Mellom Løvøya og Mellomøya fikk vi motvind. Masse motvind. Det er egentlig litt herlig å måle krefter med naturen - hvis man vinner. Og det gjorde vi. Vi krysset over til Reverompa fordi jeg ville se om den sjeldne blomsten Kammarimjelle fortsatt stod i blomst og det gjorde den.

Heldigvis hentet min mann oss der - å padle/seile tilbake tror jeg ville blitt tøft.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar