søndag 6. juni 2010

Foldvik familiepark (6. juni 2010)

Mens guttene var på Bø cup, dro vi jentene til Foldvik familiepark.

Jeg hadde funnet den på nettet og den så koselig ut. Inngangsprisen var litt stiv, men vi fant ut vi likevel ville prøve. Og vi fikk valuta for pengene!

"Fødestua" var det første som møtte oss. Her var det kattunger, kyllinger og kaniner. Her kunne jentene blitt hele dagen...
Jeg fant meg en fin plass i solen og slappet av. Det hvilte en herlig ro over hele plassen.








Ponniekspressen ble også prøvd. Dessuten var det et lite tog der og en traktor som kjørte folk rundt på plassen.
Cosinus ble venner med de tre små grisene. Han puttet hele hodet inn mellom gjerdet. Og de tre grisene dyttet ivrig sine snuter borti ham.











Jentene var veldig begeistret for påfuglene. På vei ut kjøpte de en påfuglfjær hver.














Det var mange spill og aktiviteter utover plassen. Her kunne man prøve vanlig golf på liten bane, botcha på egen bane, gresshockey, fotball og mye annet. Vi prøvde noe som heter "Pit Pat" som minner om en slags minigolf med biljardkøller. Det var morsomt.

















Jentene elsket hoppeputene og brukte mye tid på dem!
Hopping i høyet falt også i smak.















Før vi dro var jeg innom gartneriet. Det var et imponerende syn som møtte meg i drivhuset. Her var det alle mulige planter. Spesialiteten var ampler. Her kunne man få utrolig flott ampler!
Og tomater i haugevis. Foldvik gård lager sin egen tomatjuice.

Jeg kjøpte med meg noen nyplukkede tomater, to maisplanter og litt krydderplanter. Tomatene var så gode at de var spist opp før vi kjørte forbi Larvik.

Alt i alt en flott og avslappende dag!

2 kommentarer:

  1. Ser veldig koslig utt godt at du fik slappet lidt av du også. Fint at det findes steder med "naturlig" underholdning.Klem mor/ mormor

    SvarSlett
  2. Lyder som et fint sted for familier med børn.
    Og så kan man altså spille boccia - for det skal staves slig! Og så hedder det også petanque eller boule. Jeg har i det mindste ikke opfattet nogen forskel på de tre spil.
    Jeg antager at boccia er det italienske navn og pentaque det franske - spillet spilles meget ved Middelhavskysten netop i Italien og Frankrig. Men hvor navnet boule kommer fra, har jeg ingen anelse om.

    SvarSlett