onsdag 25. juli 2012

Karljohansvern - Løvøya (25. juli 2012)

Været var rimelig greit så vi bestemte oss for å ta en padletur. Mannen min har tilgang på kajakker på jobb.

Planen var å padle fra Karljohansvern til Løvøya. Det er en tur i rimelig skjermet farvann og vi forventet ikke de helt store bølgene.

Vel, det blåste opp. Mulig bølgene ikke var av den helt store  sorten, men etter min mening er halvmeter høye bølger rimelig drøyt når jeg sitter i en kajakk. Dessuten var åpningen i min kajakk litt liten slik at jeg slet litt med å komme meg inn og ut. Tanken på at jeg kanskje ville henge opp ned under vann og slite med å komme ut, gjorde at jeg padlet mye nærme land. Da hadde jeg kortere vei til land i tilfelle jeg skulle gå rundt, men samtidig høyere bølger.

Hvis jeg skal ut i en kajakk igjen, skal jeg trene på å gå rundt under kontrollerte forhold slik at jeg vet hvor mye som skal til før jeg går rundt.

Bortsett fra bølgene og vinden, så burde turen vært fin. Østøya og Mellomøya som begge er millitært område, er fine å se på fra vannet. Skarven tørket vingene sine på en målestasjon. Og vi gikk i land for å bade på en øy utenfor Mellomøya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar