tirsdag 2. juni 2015

Frebergsvik - Slettefjell (31. mai 2015)

Noen dager er det bare sånn at jeg må ut på tur. Vi har hytte i Frebergsvik og våknet til sol og lett overskyet vær. Da bare måtte jeg til Hortens Prekestol, Slettefjell.

Stien fra Frebergsvik er ganske grei å finne, egentlig. Men jeg har brukt noen ganger på det. Det er så fristende å tro at man skal gå på veien bak hyttene langs vannet, men egentlig så skal man gå litt opp mot Vegge og følge den blåmerkede stien litt lengre opp i heia.

Det var akkurat som om fuglesangen eksploderte inne i skogen. Jeg så også noen gråtrostunger. Den ene satt helt stille da jeg gikk forbi på nært hold. Det eneste som avslørte at den var svært ung, var noen dunete fjær som stakk ut her og der.

Det var fantastisk turvær. Ikke for varmt, men heller ikke for kaldt.  Fortsatt er det få båter på vannet, men jeg så noen som lekte seg. Jeg møtte også andre turgåere.

Jeg sliter alltid med å gå ned samme vei som jeg går opp. Jeg prøver alltid å lage rundturer av turene mine. Denne gangen også. Men det var ikke noe problem. Jeg fulgte stien litt lengre vekk fra vannet og fant en fin rundtur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar