onsdag 3. juni 2015

Vassbånd (31. mai 2015)

Nå er det tid for å høre nattergalen igjen. Mannen min og jeg tok oss derfor en tur til Vassbånn. Vi parkerte ved golfbanene og fulgte Golfstien ned mot fugletårnet.

Det blåste en del og jeg var litt nervøs på begynnelsen av turen. Jeg hørte nemlig lite fuglesang. Vi så bare noen tårnseilere (?) som fløy over oss på vei nedover.

Men vi ble ikke skuffet. Nattergalene sang villig. Jeg synes sangen deres er så morsom. Vi gikk opp i fugletårnet og kikket ut over vannet. Heldigvis hadde vi tatt med oss kikkertene våre.

Ute på vannet så vi masse toppdykkere som stelte med redene. De var flittige, dykket ned for å hente materialer eller mat og svømte frem og tilbake til redene sine. De svømmer så artig når de svømmer fort. Hodet i en rett pil rett over vannflaten og full fart.

Vi gikk tilbake på en sti gjennom en sumpområde. Jeg har fått årets første myggestikk, men også en flott opplevelse. Der sang mange fugler villig og solen malte himmelen rød bak oss.

Håper ikke det blir lenge til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar