torsdag 18. juli 2013

Mefjorden (16. juli 2013)

I dag var vi en hel gjeng på kajakktur! Min svigerinne og hennes to nevøer ønsket å dra på tur med oss. Vi foreslo Mefjorden og la ut i Ormestadvika.

Det var et litt stilig syn med syv kajakker. Det blåste motvind da vi padlet utover fjorden. Dermed ble det litt bølger, men vi koste oss likevel. En padlet til og med med beina utenfor kajakken deler av veien. Og en padlet en liten omvei.

Målet var Namløsholmen igjen. Der fant vi frem grillmat. Solen skinte og hvis ikke vi var blitt solbrente før i år, så ble vi det nå. Denne gangen var vi så heldig å ha med to flotte bursdagsbarn. Den ene hadde bursdag i dag og den andre for noen få dager siden. Kanskje det er første gang bursdagssanger er sunget på Namløsholmen? Det kan i alle fall anbefales. :-)

Deretter var det tid for snorkling. Dette var jentenes første tur med våtdrakt og det så ut til å være en stor suksess. De holdt ut lenge i vannet og så ut til å kose seg.

På et tidspunkt svømte jeg i møte med min mann. Han vinket og pekte mot et eller annet bak meg. Jeg smilte og tok bilde av ham, men det han egentlig prøvde på var å gjøre meg klar over brennmagneten ved siden av meg. Jeg hadde visstnok hatt hånden nesten borti den.

Etter en stund fikk noen av oss lyst til å hoppe ut i vannet. Sist vi var her, padlet vi rundt Berganholmen som ligger rett bak Namløsholmen. Der så det ut til å være noen gode hoppesteder. Dermed padlet vi ditt slik at de hoppelystne fikk stillet sitt hoppebehov.

Etter noen herlige timer, dro vi hjemover igjen. Hjemturen gikk raskt. Vinden hadde nesten stilnet og bølgene dro oss i riktig retning.

På hjemturen ble jeg litt overrasket over enkeltes båtvett. Det kom en motorbåt i ganske bra fart. Den krysset rett foran to kajakker der det satt tre barn. Siden det bare var noen få meter mellom kajakken og båten, ble det relativt store bølger. Hvorfor ikke senke farten eller ha litt bedre avstand?

Uansett, dette var rett og slett en herlig dag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar